woensdag 6 februari 2019

Portfolio's afronden en mindmappen

Na de inloop, waarbij gewerkt is met constructiemateriaal en uitdagende spellen, aan de slag gegaan met mindmappen. Een mindmap maken is een goede manier om samenvatten te oefenen doordat je werkt volgens een vaste structuur.
Eerst hebben we met zijn allen woorden bedacht die passen bij een appel. Vervolgens zijn die woorden in tweetallen gecategoriseerd en verwerkt in een mindmap. De resultaten zijn te bewonderen in het klaslokaal.

Na de pauze hebben de kinderen voor zichzelf de rubrics en het gespreksvoorbereidingsformulier ingevuld. De komende weken vinden de portfoliogesprekken namelijk plaats.

Tot slot zijn de perspectief tekeningen afgemaakt en hebben kinderen coöperatieve spellen gespeeld.

Huiswerk:
Kinderen van de Horizon; Bespreek je portfolio met je ouders en geef hen het gespreksvoorbereidingsformulier.
Kinderen van 't Toverkruid: deze week geen huiswerk.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten